Vraag en antwoord
Smaakvolle catering voor iedereen

Vraag en antwoord ⟩ Buffetten ⟩ Chef's Specials
Veel gestelde vragen
Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
Bij Makan Indonesia kunt u op verschillende manieren betalen:
Contant aan de deur (gepast of niet gepast)
U betaalt de bezorger cash aan de deur.
Per bank op rekening betalen
De factuursom dient dan wel vooraf overgemaakt te worden. Wij versturen de factuur digitaal, let u er dus wel op bij het invullen/doorgeven van het mailadres dat daar ook de factuur naartoe gaat.
Makan Indonesia Zakelijk
Als u een zakelijke klant bent, kunt u gebruik maken van de betaalmethode Makan Indonesia Zakelijk. U kunt op rekening betalen, voor de factuur geldt een betaaltermijn van uiterlijk 14 dagen na factuurdatum.
Wordt uw vraag hiermee niet beantwoord? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Hoe kan ik direct online bestellen?
U kunt bij ons dagelijks een catering (v.a. 14 pers.),
of een maaltijd (v.a. € 15,- bezorging Tilburg e.o.) bestellen.
Makan is dagelijks van 10:00u tot 17:00u bereikbaar.
Bestel telefonisch (013) 211 42 50, of ga naar het contactformulier.
Hoe lang van te voren kunnen we uiterlijk bestellen?
U kunt tot 4 dagen voor de aanvang van uw catering een bestelling plaatsen, tenzij er ook personeel van ons aanwezig moet zijn tijdens de catering (kok of bediening) dan willen wij uw bestelling 14 dagen eerder binnen hebben. Indien uw catering binnen 48uur moet plaatsvinden kunt u beter even bellen.
Is het mogelijk om bediening of kok(s) bij de catering te huren, en wat zijn hier de kosten van?
Dit is mogelijk, echter alleen indien u een catering bij ons afneemt. De tijdsduur van een medewerker is minimaal 3 uur.
〉 Bedienend personeel € 28,00
〉 Assistent kok en Cateringkok € 32,00 ⋅ € 38,00
〉 Sous-chef € 37,00
〉 Manager € 48,00
Tarieven zijn exclusief: btw, kilometervergoeding en toeslagen. Voor feestdagen geldt meestal een toeslag van 50%.
Ik wil graag een wijziging op mijn bestelling doorgeven, hoe doe ik dat?
Voor een wijziging kunt u het makkelijkste even bellen.
Tot hoe lang van te voren kunnen we de bestelling wijzigen?
Hiervoor gelden dezelfde tijden als voor het plaatsen van een bestelling: 4 dagen van tevoren, de mutatie mag dan uiterlijk 10% van de bestelling bedragen. Bij maatwerk kan het zijn dat de prijs niet vermindert kan worden.
Kan ik mijn bestelling annuleren, en zijn hier nog kosten aan verbonden?
Als u 5 dagen voor het event annuleert betaald u 50% van de factuursom.
Ik wil nog extra bij bestellen, hoe doe ik dit?
Voor een aanvulling kunt u het beste even bellen. Bij aanvullingen kunt u gewoon een nieuwe bestelling doen.
Wat is jullie leveringsgebied?
Makan Indonesia verzorgt catering en bezorgt buffetten in Brabant. Voor kosten van levering tussen Brabant en Amsterdam kunt u via de pagina Klantenservice contact opnemen.
Wat zijn de afmetingen van de warmhoudapparatuur, en hoe werkt het?
Een warmhoud-apparaat heeft een afmeting van 60 x 40 centimeter, afhankelijk van de hoeveelheid gerechten krijgt u (meerdere) apparaten.
Hoeveel tafelruimte neemt het buffet in?
Dit hangt af van het buffet wat u gekozen heeft en van het aantal gasten, informeert u hier even naar.
Ik betaal niet op rekening, maar wil graag een BTW factuur, kan dat?
Ja, de factuur wordt per mail naar u verstuurd.
Hoeveel gram vlees/vis krijgen we?
Per persoon krijgt u ongeveer 300 gram.
Hoeveel gram groenten/salades krijgen we?
Per persoon krijgt u ongeveer 250 gram.
Hoeveel rijst/nasi/bami krijgen we?
Per persoon krijgt u minimaal 250 gram.
Er zijn kinderen bij, hoe werkt dit?
Een kind tot 10 jaar kunt u als 'half persoon' rekenen (bij normaal eetpatroon). Het is echter niet mogelijk bij oneven aantallen om halve personen te bestellen, u dient dit naar eigen inzicht naar boven of beneden af te ronden.
Zijn de menu’s echt wel voldoende voor 1 persoon?
Ja, het menu is voldoende voor één persoon met een normaal eetpatroon.
Kan ik een voorkeurstijd voor de aflevering opgeven?
Wij hanteren tijdsblokken voor levering, het gaat uiteraard in overleg.
Wanneer worden de spullen weer opgehaald?
Wij hanteren ook tijdsblokken voor ophalen. De retouren zijn in overleg met u.
Ik wil geen borden en bestek, maar wel de rest kan dat?
Dit is mogelijk, maar heeft geen consequentie voor de prijs.
Wat is het minimale dat ik moet bestellen voor bezorging?
€ 185,- is het minimum bedrag voor bezorging. U kunt onder dit bedrag wel maaltijden bestellen in het weekend. Dit betreft alleen bestellingen waar geen spullen retour komen.
Is het mogelijk om een korting te krijgen want we willen een bestelling doen voor een grote groep?
Er is groepskorting voor boven de 100 personen.
Wat krijg ik allemaal bij mijn bestelling?
Dit kunt u vinden bij de omschrijving van de artikelen die u besteld heeft.
Ik wil alleen catering benodigdheden huren kan dat?
Alleen catering benodigdheden huren is helaas niet mogelijk, hiervoor verwijzen wij u naar een lokaal (party)verhuurbedrijf.
Ik wil alleen personeel inhuren kan dat?
Wij zetten alleen onze mensen in bij onze eigen cateringen, voor alleen personeel verwijzen wij u naar een (horeca)uitzendbureau.
Is het mogelijk om zelf een catering samen te stellen?
Bij voldoende afname is het mogelijk om 'catering op maat' voor u te verzorgen. Bezoek hiervoor de pagina A la carte. Alles kan bij Makan...
Voor de volledigheid verwijzen wij u naar de Algemene voorwaarden versie AV012017 van Makan Indonesia
De buffet opties bekijken
Wilt u meer informatie ? Neem dan contact met ons op (013) 211 42 50 , we zijn dagelijks bereikbaar van 12:00 tot 21:00 uur.